Rozkazy

Strona 1 z 3 1, 2, 3  Next

Go down

Rozkazy

Pisanie by Richtus on Nie Kwi 06, 2014 6:25 pm

...
avatar
Richtus

Liczba postów : 235
Join date : 02/03/2014
Age : 25

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Rozkazy

Pisanie by Richtus on Pią Sie 15, 2014 11:35 pm

Tura 20
1. Armada Chanatu w składzie
  • 101. Grupa Uderzeniowa: 6x Voger, 2x Barsud
  • 201. Grupa Myśliwska: 1x Newell (7x Erbar + 8x Lige)
  • 1. Grupa Pomocnicza: 1x Venhilde En

rusza z Ring przez Chrisber i Rinett do Klarh. Po wkroczeniu do systemu ustawiamy się w formację bojową zgodną z doktryną walki manewrowej i ruszamy w głąb systemu eliminując ewentualne mniejsze jednostki obcych. Wysyłamy następujący sygnał do Klarhów:
Tu dowódca 1. Armady Chanatu. Informujemy, że wasza odmowa wzięcia udziału w rozwoju pokojowych stosunków handlowych, została odebrana jako krok w stronę destabilizacji sytuacji na rubieżach Chanatu. Nimringowie mają zamiar bronić swoich interesów oraz bezpieczeństwa swoich obywateli. Niniejszym ustanawiamy system Klarh częścią szlaku handlowego wzdłuż którego będą poruszać się frachtowce Nimring. Chan w swej wspaniałomyślności pomyślał jednak również o was. Aby nie spotkały was negatywne skutki związane z rozwojem działalności piratów, na skutek pojawienia się bogatych transportów, w systemie Klarh będzie stacjonowała na stałe grupa bojowa okrętów Chanatu, której zadaniem będzie utrzymywanie porządku.
Oczekuję, że rząd Klarh wykaże rozsądek i powstrzyma się od podejmowania pochopnych decyzji, które mogłyby zaszkodzić waszej rasie. Współpraca z Nimringami to wspaniała perspektywa dla waszej rasy.
Jeśli Klarhowie będą próbowali przeszkodzić nam w naszych działaniach, to niszczymy te ich jednostki które będą agresywne.
Cele jakie ma osiągnąć 1. Armada:
- zajęcie pozycji na orbicie planety Klarhów i obserwacja ich poczynań, zebranie większej ilości danych na temat tej rasy (fizyczny wygląd, zwyczaje żywieniowe, organizacja włądzy),
- po zabezpieczeniu systemu wysłanie okrętów klasy Barsud z zadaniem zbadania sektora na północ od systemu Klarh,
- wysłanie 1. Grupy Pomocniczej na wschód w celu dotarcia do systemu w jakim ma zostać założona placówka handlowa ES, nawiązanie kontaktu z ES w tym systemie.
avatar
Richtus

Liczba postów : 235
Join date : 02/03/2014
Age : 25

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Rozkazy

Pisanie by AdDur on Sob Sie 16, 2014 11:08 am

Tura 20

Widok monstrualnej armady sprawił że wszystkie jednostki Klarhów uciekły na planetę. 

"To pogwałcenie wszelkich zasad neutralności i praw. Klarhowie nie chcą mieć z wami nic wspólnego i dopóki zostawicie w spokoju nasz świat, to nie zamierzamy z wami się zadawać."
avatar
AdDur

Liczba postów : 1474
Join date : 03/03/2014
Age : 23
Skąd : M(h)roczna Wieża

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Rozkazy

Pisanie by Richtus on Sob Sie 16, 2014 9:51 pm

Sztabowcy 1. Armady postanowili zostawić uczonym kwestie rozszyfrowywania zagadkowych zasad jakie rzekomo złamali, w końcu zgodnie przekonaniem Nimringów mamy jako silniejsza rasa pełne prawo podyktować warunki jakie chcemy...działamy wedle wcześniejszego planu, zajmujemy pozycje w pewnym oddaleniu od świata Klarhow, zwiadowcy ruszają zbadać dalsze systemy, Klarhowie zostają pod obserwacją.
avatar
Richtus

Liczba postów : 235
Join date : 02/03/2014
Age : 25

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Rozkazy

Pisanie by AdDur on Sob Sie 16, 2014 9:54 pm

Tura 20

Tura się kończy i nie ma konkretów...
avatar
AdDur

Liczba postów : 1474
Join date : 03/03/2014
Age : 23
Skąd : M(h)roczna Wieża

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Rozkazy

Pisanie by Richtus on Pon Sie 25, 2014 8:33 pm

//Są już konkrety? Co z tymi dalszymi systemami? Jeśli dobrze myślę to właśnie powinienem wpaść na ES.
avatar
Richtus

Liczba postów : 235
Join date : 02/03/2014
Age : 25

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Rozkazy

Pisanie by Richtus on Pon Sie 25, 2014 9:01 pm

Tura 22
Wycofujemy 6. Grupę Bojową z Akhor do Pelish, a następnie wysyłamy do Pellenricht i na zwiad kolejnego systemu.
avatar
Richtus

Liczba postów : 235
Join date : 02/03/2014
Age : 25

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Rozkazy

Pisanie by AdDur on Wto Sie 26, 2014 9:57 am

Tura 22

Ale co, gdzie?

http://files.tinypic.pl/i/00568/n64865zdqdhn.png

Zwiadowcom udało się wycofać z północy zanim wykryli ich Argolianie. W Klarh pojawiła się flota Endless Sun (lotniskowiec i dwa niszczyciele) prąca w stronę terytoriów Argolian. Zanim jednak zdołali dotrzeć do węzła, opuściła go flotylla Argolian - co najmniej 4 niszczyciele i 8 fregat, blokując im drogę. W dodatku Klarhowie aktywowali całe uzbrojenie orbitalne jakie posiadali. Okręty Argolian wydają się nowocześniejsze niż nasze niszczyciele.

Klarhowie nadali sygnał do wszystkich w systemie.
"Rada Klarhów nie zamierza tolerować dalszego naruszania suwerenności przez agresywne działania ludzi. Wnosimy o protekcję Hegemonii Argoliańskiej."
avatar
AdDur

Liczba postów : 1474
Join date : 03/03/2014
Age : 23
Skąd : M(h)roczna Wieża

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Rozkazy

Pisanie by Richtus on Sro Sie 27, 2014 6:54 pm

Tura 22
Argolianie zdołali wyczerpać cierpliwość Chana. Do Klarh wysyłamy 2. Armadę Chanatu w składzie:
* 102. Grupa Uderzeniowa: 6x Voger
* 202. Grupa Myśliwska: 2x Newell (14x Erbar + 16x Lige)
Zalecany jest pośpiech, nasi dyplomaci powinni dać nam trochę czasu.

//Dalsze rozkazy dam po uzyskaniu wiedzy odnośnie stanu sił Argolian w Pelish.
avatar
Richtus

Liczba postów : 235
Join date : 02/03/2014
Age : 25

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Rozkazy

Pisanie by AdDur on Sro Sie 27, 2014 7:20 pm

Tura 22

//TBC//
avatar
AdDur

Liczba postów : 1474
Join date : 03/03/2014
Age : 23
Skąd : M(h)roczna Wieża

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Rozkazy

Pisanie by AdDur on Czw Sie 28, 2014 11:27 pm

Tura 22

Okręty dotarły do Klarh.
avatar
AdDur

Liczba postów : 1474
Join date : 03/03/2014
Age : 23
Skąd : M(h)roczna Wieża

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Rozkazy

Pisanie by Richtus on Pią Sie 29, 2014 7:36 am

Tura 22
Siły w Klarh:
- 1. Armada Chanatu
   * 101. Grupa Uderzeniowa: 6x Voger, 2x Barsud
   * 201. Grupa Myśliwska: 1x Newell (7x Erbar + 8x Lige)
   * 1. Grupa Pomocnicza: 1x Venhilde En
-2. Armada Chanatu
   * 102. Grupa Uderzeniowa: 6x Voger
   * 202. Grupa Myśliwska: 2x Newell (14x Erbar + 16x Lige)
Siły w Pelish:
- 5. Grupa Bojowa: 3x Renhilde En II w Pelish
- 6. Grupa Bojowa: 3x Voger w Pelish

Jeśli w Klarh nie pojawiły się żadne świeże siły wroga, lub jeśli wsparcie to nie zmieni korzystnego dla nas stosunku sił realizujemy plan alfa (w przeciwnym razie czekamy na nowe rozkazy):
Przystępujemy do działania. Agresywna i roszczeniowa postawa Argolian stawia ich na pozycji wrogów naszej rasy.
Obie Armady w Klarh mają połączyć siły i oddalając się od planety Klarhów i ich statycznych środków obrony, ruszyć w stronę sił Argolian. Gdyby Klarhowie pierwsi otworzyli ogień, uderzamy w ich instalacje, jednocześnie cofając się poza ich zasięg - szkoda czasu, możemy wyeliminować je później.
Celem operacji jest zniszczenie floty Argolian lub zmuszenie jej do odwrotu z systemu Klarh. Ustawiamy nasze siły zgodnie z doktryną wojny manewrowej, to jest lotniskowce mają być chronione przez pierwszą linię w której skład wejdą niszczyciele. Lotniskowce i myśliwce mają do maksimum wykorzystać możliwości systemów maskowania, tak aby przynajmniej utrudnić wrogowi trafienie. Piloci myśliwców niech starają się atakować wrogie statki od tyłu, co dodatkowo utrudni przeciwnikom obronę. Jeśli nie stwierdzimy obecności na polu walki wrogich myśliwców, to wyjątkowo lekkie myśliwce zostaną zwolnione z funkcji defensywnych i mogą włączyć się do ataku. Okręty Endless Sun traktujemy jako sojusznika.
Jeśli wyjdziemy zwycięsko ze starcia, a straty nie przekroczą 40% stanu okrętów to ruszamy w pościg wgłąb terytorium Argolian. Uszkodzone okręty mają zostać odholowane do stoczni w Parmark*. Gdyby okazało się, że Argolianie zyskują przewagę w starciu - cofamy się w stronę Rinett i tam próbujemy zorganizować obronę od razu przy węźle tranzytowym. Zadaniem 1. Grupy Pomocniczej wydzielonej z 1. Armady, jest pozostanie przy węźle Klarh-Rinett i błyskawiczne przekazanie informacji o rozpoczęciu starcia (czyli o tym, że plan alfa jest realizowany, lub że nasze siły zostały zaatakowane) do naszych sił w Rinett. Te z kolei mają przekazać tą wiadomość poprzez obsadzone systemy Chrisber i Ring do Pelish.

Liczymy, że nasze okręty w Pelish zostaną zawiadomione jako pierwsze, a dodatkowo przekazujemy im rozkazy z wyprzedzeniem - mają czekać tylko na sygnał do ich wykonania, co powinno zapewnić minimalną przewagę w inicjatywie.
Celem zgrupowania w Pelish jest eliminacja wrogich okrętów obserwacyjnych, a następnie zgrupowanie się przy węźle do systemu Akhor. Jeśli okazałoby się, że przeciwnik ma przewagę liczebną to nie podejmujemy walki, a cofamy się do Pogal i prosimy 2. Grupę Bojową z Ring o natychmiastowe wsparcie.

//*Czy okręty desantowe klasy Gerdel miałyby wystarczającą moc, żeby spełnić rolę holowników dla niszczycieli?
avatar
Richtus

Liczba postów : 235
Join date : 02/03/2014
Age : 25

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Rozkazy

Pisanie by AdDur on Pią Sie 29, 2014 8:28 pm

Tura 22

Gdy tylko zauważono ruch naszej floty Argolianie ruszyli z dużą szybkością i zajęli pozycje na orbicie Klarh, w zasięgu obrony orbitalnej. Dowódcy czekają na rozkazy w zmienionej sytuacji taktycznej.
avatar
AdDur

Liczba postów : 1474
Join date : 03/03/2014
Age : 23
Skąd : M(h)roczna Wieża

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Rozkazy

Pisanie by Richtus on Pią Sie 29, 2014 8:51 pm

//Obawiam się, że to niemożliwe bo zgodnie z moją wiedzą i rozkazami sprzed dwóch tur (patrz niżej) na orbicie tej planety znajduje się moja 1. Armada. Proszę o wyjaśnienie.
Spoiler:
Tura 20
1. Armada Chanatu w składzie

  • 101. Grupa Uderzeniowa: 6x Voger, 2x Barsud
  • 201. Grupa Myśliwska: 1x Newell (7x Erbar + 8x Lige)
  • 1. Grupa Pomocnicza: 1x Venhilde En

rusza z Ring przez Chrisber i Rinett do Klarh. Po wkroczeniu do systemu ustawiamy się w formację bojową zgodną z doktryną walki manewrowej i ruszamy w głąb systemu eliminując ewentualne mniejsze jednostki obcych. Wysyłamy następujący sygnał do Klarhów:
Tu dowódca 1. Armady Chanatu. Informujemy, że wasza odmowa wzięcia udziału w rozwoju pokojowych stosunków handlowych, została odebrana jako krok w stronę destabilizacji sytuacji na rubieżach Chanatu. Nimringowie mają zamiar bronić swoich interesów oraz bezpieczeństwa swoich obywateli. Niniejszym ustanawiamy system Klarh częścią szlaku handlowego wzdłuż którego będą poruszać się frachtowce Nimring. Chan w swej wspaniałomyślności pomyślał jednak również o was. Aby nie spotkały was negatywne skutki związane z rozwojem działalności piratów, na skutek pojawienia się bogatych transportów, w systemie Klarh będzie stacjonowała na stałe grupa bojowa okrętów Chanatu, której zadaniem będzie utrzymywanie porządku.
Oczekuję, że rząd Klarh wykaże rozsądek i powstrzyma się od podejmowania pochopnych decyzji, które mogłyby zaszkodzić waszej rasie. Współpraca z Nimringami to wspaniała perspektywa dla waszej rasy.
Jeśli Klarhowie będą próbowali przeszkodzić nam w naszych działaniach, to niszczymy te ich jednostki które będą agresywne.
Cele jakie ma osiągnąć 1. Armada:
- zajęcie pozycji na orbicie planety Klarhów
i obserwacja ich poczynań, zebranie większej ilości danych na temat tej rasy (fizyczny wygląd, zwyczaje żywieniowe, organizacja włądzy),
- po zabezpieczeniu systemu wysłanie okrętów klasy Barsud z zadaniem zbadania sektora na północ od systemu Klarh,
- wysłanie 1. Grupy Pomocniczej na wschód w celu dotarcia do systemu w jakim ma zostać założona placówka handlowa ES, nawiązanie kontaktu z ES w tym systemie.
avatar
Richtus

Liczba postów : 235
Join date : 02/03/2014
Age : 25

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Rozkazy

Pisanie by AdDur on Pią Sie 29, 2014 9:04 pm

Tura 22

I Armada wycofała się znad Klarh i połączyła z posiłkami. Argolianie zajęli pozycje na orbicie Klarh.
avatar
AdDur

Liczba postów : 1474
Join date : 03/03/2014
Age : 23
Skąd : M(h)roczna Wieża

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Rozkazy

Pisanie by Richtus on Pią Sie 29, 2014 9:52 pm

//Wyjaśnione.
Tura 22
- 1. Armada Chanatu
  * 101. Grupa Uderzeniowa: 6x Voger, 2x Barsud
  * 201. Grupa Myśliwska: 1x Newell (7x Erbar + 8x Lige)
  * 1. Grupa Pomocnicza: 1x Venhilde En
-2. Armada Chanatu
  * 102. Grupa Uderzeniowa: 6x Voger
  * 202. Grupa Myśliwska: 2x Newell (14x Erbar + 16x Lige)

Zbliżamy się na odległość maksymalnego zasięgu rakiet i odpalamy salwę w okręty Argolian, zawsze to ich trochę pokiereszuje. Bacznie przyglądamy się jak wróg poradzi sobie z naszą bronią. Lotniskowce i korwety niech trzymają się z tyłu. Spróbujemy podjąć walkę na dystans między naszymi 12 niszczycielami, a ich 4 niszczycielami i 8 fregatami. W pierwszej kolejności na cel mają być brane niszczyciele. Jeśli walka będzie wyrównana, lub też przeciwnik zaskoczy nas (np. dużą skutecznością i zasięgiem rakiet Klarhów), to wycofujemy się w stronę węzła do Rinett - celem manewru jest próba skłonienia Argonian do pościgu - okręty wyposażone w maskowanie mają zakłócić swoje sygnały tak by wyglądały na uszkodzone. Jeśli się to powiedzie i wyciągniemy ich dostatecznie daleko by nie mogli szybko cofnąć się pod osłonę orbitalnych instalacji - wówczas będziemy mieli okazję do szybkiego zwrotu, skrócenia dystansu i przejścia do walki w krótkim dystansie z użyciem całej gamy naszego uzbrojenia, a także myśliwców (Argolianie ich nie posiadają co daje nam przewagę). Generalnie, jeśli rakiety Klarhów dosięgną nas w pierwszej fazie walki, to staramy się określić ich skuteczność i zasięg, tak aby trzymać się poza ich polem rażenia gdyby okazały się silne.
Jeśli Argolianie nie będą chcieli oddalić się od Klarh, to zajmujemy pozycję między Klarh a węzłem do Rinett - najlepiej w takim punkcie który umożliwiałby nam przechwycenie posiłków Argonian nim te dotarłyby do Klarh (nie wiem czy to możliwe, bo nie mamy żadnych mapek), a zarazem odcięcie drogi Argolianom gdyby ci zdecydowali się ruszyć na północ pod wpływem działań pozostałych grup bojowych.

- 5. Grupa Bojowa: 3x Renhilde En II w Pelish
- 6. Grupa Bojowa: 3x Voger w Pelish
Celem naszych sił w Pelish jest eliminacja wrogiej korwety. Następnie mamy zamiar wysłać zwiad na północ do systemu Akhor i jeśli nie będzie tam chwilowo niczego interesującego - zostawić tam czujkę, która będzie nam donosiła o ruchach floty Argolian - informacje o tym, czy będą wysyłać posiłki ze wschodu czy z zachodu mogą być cenne ze strategicznego punktu widzenia.

- 1. Grupa Desantowa: 5x Gerdel w Ring
- 2. Grupa Desantowa: 5x Gerdel w Ring
Obie Grupy Desantowe zostają zmobilizowane do pełnego składu bojowego. Po zebraniu żołnierzy przebazować się do Rinett i czekać na dalsze rozkazy.

- 2. Grupa Bojowa: 1x Renhilde En II (-1=0), 4x Voger w Ring
Nasze rezerwy ruszają do Rinett i stamtąd wkraczają do systemu Tander. Jeśli nie zarejestrujemy obecności wrogich jednostek - lecimy w stronę kolonii Argolian starając się wyeliminować ewentualną obronę orbitalną. Kanonierka zostaje przekazana 3. Grupie Bojowej.

- 3. Grupa Bojowa: 2x Renhilde En II (+1=3) w Rinett
Po dotarciu 2. Grupy Bojowej zostanie wzmocniona do 3 okrętów. Zadaniem jest wsparcie naszych sił w razie cofnięcia się frontu do układu Rinett
avatar
Richtus

Liczba postów : 235
Join date : 02/03/2014
Age : 25

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Rozkazy

Pisanie by AdDur on Pon Wrz 01, 2014 10:44 pm

Bitwa o Klarh

Eskadra niebieska

4 Fregaty typu Summing I
3 Eskadry myśliwców Klarhów

Eskadra zielona
4 Niszczyciele typu Bolsorg
4 Fregaty typu Summing II
3 Eskadry bombowców Klarhów
orbitalne działa laserowe, jonowe i wyrzutnie rakiet atomowych Klarhów

vs

- 1. Armada Chanatu
 * 101. Grupa Uderzeniowa: 6x Voger, 2x Barsud
 * 201. Grupa Myśliwska: 1x Newell (7x Erbar + 8x Lige)
 * 1. Grupa Pomocnicza: 1x Venhilde En
-2. Armada Chanatu
 * 102. Grupa Uderzeniowa: 6x Voger
 * 202. Grupa Myśliwska: 2x Newell (14x Erbar + 16x Lige)

-Trzecia Miedzygwiezdna Flota [System Handlowy]
* Uwan Mk.I [ 10 x Naginata I ]
* Yamato Mk.I
* Yamato Mk.I
* Oni Mk.II
* Oni Mk.II
* Oni Mk.II
*Kamikaze Mk.I x 5

Kryzys w Klarh w końcu przekształcił się w pełnowymiarowy konflikt zbrojny. Argolianie anektowali Klarhów, a przeciw nim wystąpili Nimringowie i Endless Sun uważający system za swoją strefę wpływów. Walka wydawała się mocno nierówna – 4 niszczyciele i 7 fregat Argolian wspomaganych przez obronę Klarhów przeciw 14 niszczycielom i trzem lotniskowcom sprzymierzonych. Argolianie zajmowali jednak lepsze pozycje, a niszczyciele ES i Chanatu były w stosunku do ich floty przestarzałe. Flota Nimring zbliżyła się, podczas gdy ES niespodziewanie… wycofało się. Okręty Nimringów miały o wiele mniejszy zasięg – zwłaszcza w porównaniu do rakiet niszczycieli Argolian. Choć głowice Chanatu były teoretycznie silniejsze, to zanim zdołano je odpalić, flota była już pod zmasowanym ostrzałem. Dwa niszczyciele Chanatu eksplodowały, a efektem ostrzału były tylko nieznaczne uszkodzenia obrony orbitalnej Klarhów. Brak udziału myśliwców sprawiał, że obrona Argolian koncentrowała się całkowicie na niszczeniu kolejnych niszczycieli. Ostrzał na chwilę spowolniła niespodziewana awaria automatycznego namierzania – inżynierowie Argolian szybko przywrócili jednak działanie po „niespodziewanej” usterce. W tym samym czasie eskadra Niebieska usiłowała flankować flotę Nimring – wpadła jednak na zamaskowane okręty ES najwyraźniej usiłujące dokonać podobnego manewru wobec Argolian. Bój spotkaniowy był chaotyczny – kanonierki usiłowały zatrzymać Niebieskich, a Uwan zaczął wystrzeliwać myśliwce. Dowódca Argolian podjął jedyną możliwą decyzję – jego fregaty staranowały lotniskowiec. Nawet jego tarcze nie mogły zatrzymać rozpędzonych okrętów Argolian i Uwan, wraz z dużą częścią nadal pozostających na pokładzie myśliwców eksplodował. Szczątki rozpadającego się okrętu pogłębiły chaos i choć zatrzymało to uderzenie Argolian, to również to samo stało się z manewrem ES. Dalsze starcie w tym miejscu było chaotyczne i choć zniszczono myśliwce Klarhów, to ocalałe oddziały ES wycofały się do głównego zgrupowania, które zawróciło i dołączyło do ostrzału Klarh. Działa Yamato dzięki swemu zasięgowi raziły przeciwnika poza zasięgiem obrony orbitalnej. Dowódcy Argolian, ES i Nimring byli kompletnie zdezorientowani i bitwa wymknęła im się spod kontroli. Myśliwce ES które ocalały zostały podczas próby dotarcia do obrony orbitalnej wybite, a dowódca niszczycieli po tym gdy w końcu zostały namierzone i w ich stronę wysłano pierwsze rakiety zdecydował się na odwrót w stronę węzła. Dowódca Argolian nie mogąc wykonać planu zdecydował się utrzymać pozycje i mimo pewnych strat zwyciężał w pojedynku artyleryjskim. Dowódca Nimring zgodnie z rozkazem wycofał się, jednak Argolianie utrzymali pozycję. Flota Nimring wycofała się poza zasięg obrony Klarh najwyraźniej usiłując zablokować zarówno drogę do Rinett jak i w stronę terytoriów Argolian, zaś ci nie prowadzili pościgu. Ocalałe jednostki ES zatrzymały się przy węźle prowadzącym w stronę ich terytoriów. Ostatecznie bitwę uznać można za taktyczne zwycięstwo Argolian, którzy choć nie zrealizowali planu to odparli uderzenie na Klarh i utrzymali pozycje.

Wynik: Zwycięstwo Argolian, floty ES i Nimring nadal pozostaję w systemie.


Straty:

Eskadra niebieska

4 Fregaty typu Summing I
3 Eskadry myśliwców Klarhów

Eskadra zielona
1 Niszczyciel typu Bolsorg
1 Fregata typu Summing II


- 1. Armada Chanatu
 * 101. Grupa Uderzeniowa: 2x Voger, 1x Barsud
Jeden niszczyciel ciężko uszkodzony

-2. Armada Chanatu
 * 102. Grupa Uderzeniowa: 2x Voger

-Trzecia Miedzygwiezdna Flota [System Handlowy]
1 Uwan Mk.I + 10 Naginata
1 Yamato Mk.I ciężko uszkodzony
2 Oni Mk.II

Zniszczyliśmy korwetę w Pelish i rozstawiliśmy czujniki w systemach wokół. Wojska tam nie ma, ale notujemy ruch cywilny przez system 1.

Grupa przebazowa do Rinett

W Tander wykryto 4 niszczyciele Argolian. Floty zatrzymały się przy węźle i oczekują na rozkazy.
avatar
AdDur

Liczba postów : 1474
Join date : 03/03/2014
Age : 23
Skąd : M(h)roczna Wieża

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Rozkazy

Pisanie by AdDur on Pon Wrz 01, 2014 10:53 pm

Tura 23

Naród rozpacza z powodu klęski.
-2% zadowolenia
avatar
AdDur

Liczba postów : 1474
Join date : 03/03/2014
Age : 23
Skąd : M(h)roczna Wieża

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Rozkazy

Pisanie by Richtus on Wto Wrz 09, 2014 1:47 pm

2. Grupa Bojowa w składzie 4x Voger zatrzymuje się w systemie Tander przy węźle prowadzącym do Rinett i monitoruje ruchy wrogich okrętów. Jeśli ruszą w naszą stronę to wracamy do Rinett i tam bronimy się w bezpośrednim sąsiedztwie węzła. Odpowiednie rozstawienie naszych okrętów w okolicy węzła w Rinett może pozwolić nam zniwelować przewagę zasięgu wrogiej broni.
avatar
Richtus

Liczba postów : 235
Join date : 02/03/2014
Age : 25

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Rozkazy

Pisanie by Richtus on Sro Wrz 10, 2014 3:19 pm

Tura 24
1 lotniskowiec z Klarh zostaje cofnięty do Rinett i wraz z 7. Grupą Bojową tworzy 3. Armadę Chanatu.

Stan sił na początku operacji:
- 2. Grupa Bojowa: 4x Voger w Tander
- 3. Grupa Bojowa: 3x Renhilde En II w Rinett
- 5. Grupa Bojowa: 3x Renhilde En II w Pelish
- 6. Grupa Bojowa: 3x Voger w Pelish

- 1. Armada Chanatu w Klarh

101. Grupa Uderzeniowa: 4x Voger, 1x Barsud
201. Grupa Myśliwska: 1x Newell (7x Erbar + 8x Lige)
1. Grupa Pomocnicza: 1x Venhilde En

-2. Armada Chanatu w Klarh

102. Grupa Uderzeniowa: 4x Voger
202. Grupa Myśliwska: 1x Newell (7x Erbar + 8x Lige)

-3. Armada Chanatu w Rinett

103. Grupa Uderzeniowa: 4x Voger, 3x Gorgbar, 1x Vingil
203. Grupa Myśliwska: 1x Newell (7x Erbar + 8x Lige)

- 1. Grupa Desantowa: 5x Gerdel w Rinett
- 2. Grupa Desantowa: 5x Gerdel w Rinett

***
Plan operacji:
Czekamy na pojawienie się w Klarh nowych sił Endless Sun. Gdy dotrą one na pozycje i wezwą Klarhów do dezaktywacji obrony planetarnej, będzie to sygnał do rozpoczęcia operacji:

- 2. Grupa Bojowa: 4x Voger w Tander
-3. Armada Chanatu w Rinett
103. Grupa Uderzeniowa: 4x Voger, 3x Gorgbar, 1x Vingil
203. Grupa Myśliwska: 1x Newell (7x Erbar + 8x Lige)

3. Armada Chanatu wkracza do Tander. Wraz z 2. Grupą Bojową ma na celu zniszczenie wrogich niszczycieli lub wyrzucenie ich z systemu, a następnie ustawienie się w pobliżu węzła prowadzącego na północ. Walczymy zgodnie z doktryną walki manewrowej i korzystamy z sieci dowodzenia na Vingilu.

***
- 1. Armada Chanatu w Klarh
101. Grupa Uderzeniowa: 4x Voger, 1x Barsud
201. Grupa Myśliwska: 1x Newell (7x Erbar + 8x Lige)
1. Grupa Pomocnicza: 1x Venhilde En

-2. Armada Chanatu w Klarh
102. Grupa Uderzeniowa: 4x Voger
202. Grupa Myśliwska: 1x Newell (7x Erbar + 8x Lige)

Obie armady mają współdziałać z siłami ES w Klarh. Przede wszystkim należy uniemożliwić wrogom przedarcie się w stronę Rinett, a także nie dopuścić do ucieczki sił Argolian na północ. Jeśli to możliwe należy też przechwycić ewentualne posiłki jakie Argolianie wyślą do Klarh.

***
- 5. Grupa Bojowa: 3x Renhilde En II w Pelish
- 6. Grupa Bojowa: 3x Voger w Pelish

Oba zgrupowania ruszają do Akhor. Jeśli nadal nie będzie tam sił zbrojnych Argolian - 6. Grupa zostaje przy węźle do Pelish, a 5. Grupa wykonuje zwiad systemu 3 na zachodzie pod kątem obecności okrętów wojskowych i (w razie ich braku) ewentualnych instalacji obronnych na planetach układu.

***
- 3. Grupa Bojowa: 3x Renhilde En II w Rinett

Celem kanonierek jest obsadzenie węzła Rinett-Klarh i ubezpieczanie 1. i 2. armady.

***
- 1. Grupa Desantowa: 5x Gerdel w Rinett
- 2. Grupa Desantowa: 5x Gerdel w Rinett

Jeśli 3. armada odniesie sukces w Tander i przejmie kontrolę nad systemem oraz nie stwierdzi obecności instalacji obronnych na orbicie to nasze Grupy Desantowe w asyście 2. Grupy Bojowej dokonają inwazji na kolonię Argolian. Przed wysadzeniem grup desantowych próbujemy nawiązać kontakt z lokalnymi władzami. Jeśli nie będą stawiać czynnego oporu, nasze wojska ograniczą się do obsadzenia kluczowych punktów i instalacji wojskowych. W przeciwnym razie nasze rozkazy zezwalają na użycie siły włącznie z ostrzałem orbitalnym.

***
Ogólne cele operacji to:
-odcięcie koloni Argolian w systemie Tander i ich kolonii na wschód od tego systemu (//liczę, że to odbiłoby się na ich budżecie);
-odcięcie sił Argolian w Klarh od wsparcia z głębi ich terytorium, ewentualnie zniszczenie tego zgrupowania wraz z ES;
-wsparcie dla operacji ES mającej na celu wysadzenie desantu na północ od Klarh;
-nasze działania w okolicy Akhor mają poboczny cel w postaci potwierdzenia naszych przypuszczeń co do istnienia centrum Hegemonii na wschód od Akhor.

Ogólne uwagi:
-pamiętamy, że rakiety Argolian mają większy zasięg niż rakiety większości naszych okrętów, więc staramy się dążyć do skrócenia dystansu jeśli dojdzie już do walk;
-nasze siły inwazyjne starają się nie działać przeciw cywilom, jednak jeśli ich opór przeszkadza nam w realizacji naszych celów nie zawahamy się zademonstrować naszej siły.
avatar
Richtus

Liczba postów : 235
Join date : 02/03/2014
Age : 25

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Rozkazy

Pisanie by AdDur on Pią Wrz 12, 2014 12:43 am

Tura 24

Bitwa o Asterion

Flota Nimring
- 2. Grupa Bojowa: 4x Voger  
-3. Armada Chanatu
103. Grupa Uderzeniowa: 4x Voger, 3x Gorgbar, 1x Vingil
203. Grupa Myśliwska: 1x Newell (7x Erbar + 8x Lige)

Vs

Flota Argolian
2. Flota Argoliańska

- 4 Niszczyciele klasy Bolsorg
- 1 Fregata klasy Summ'ing II
3. Flota Argoliańska [ Gomeisa - oczekiwanie na ruch Nimringów]
- 4 Niszczyciele klasy Bolsorg
- 8 Eskadr Gerovit

Kolejna odsłona wojny koalicji z Hegemonią. Do systemu Asterion (lub jak nazywa go Chanat, Tander) wkroczyło potężne zgrupowanie floty Nimring. Zgodnie z wcześniejszymi rozkazami stacjonujące w systemie oddziały Argolian wezwały flotę stacjonującą w sąsiednim systemie. Gdy Nimring zajmowali pozycję, Argolianie zgromadzili wszystkie siły. Obie floty ustawiły się w pozycjach pozwalających na swobodną wymianę ognia artyleryjskiego – mimo przewagi liczebnej przeciwnika Argolianie po zwycięstwie w Klarh uważali że w walce artyleryjskiej pokonają flotę Nimring mimo tego że ta sprowadziłą trzy krążowniki. Pojedynek artyleryjski był bardzo wyrównany – choć Gorgbary zapewniały znaczną siłę ognia, to komputerowo wspomagane działa Argolian również zadawały duże straty Nimring. W tym samym czasie myśliwce Nimring spróbowały zajść Argolian od flanki. Choć zamaskowane, zostały szybko wykryte przez nowocześniejsze czujniki. Argolianie wysłali zgrupowanie własnych myśliwców. Okręty Nimring miały wyraźny problem z przebiciem pól siłowych myśliwców klasy Gerovit, a ciężkie rakiety termojądrowe Lige nie nadawały się do tego celu. Mimo to w końcu eskadra Nimring przebiła się i zniszczyła zmasowanym ogniem myśliwców jeden z niszczycieli. Argolianie pozbawieni byli szans na zwycięstwo, ale walczyli do końca. Mimo przewagi liczebnej przeciwnika zniszczyli znaczną część floty Nimring, a dwa niszczyciele zdołały umknąć do Klarh. Bitwę jednak mimo wszystko wygrali Nimring.

Wynik: Zwycięstwo Nimring, odwrót Argolian do Klarh

Straty:
Flota Nimring
5 Voger
1 Gorgbar
5 Erbar,
6 Lige

Flota Argolian
6 Bolsorg
8 Gerovit


W Akhor nie było wroga. W 3 na zachodzie znajduje się kolonia, ale nie ma instalacji ani wrogów.

Rozpoczęto desant na Tander. Miejscowe władze nie chciały wspólpracować. Zrzucono więc kilka głowic atomowych, ale mimo wszystko idzie co najmniej kiepsko. Tracimy dziesiątki tysięcy żołnierzy, a straty Argolian idą w miliony. Straciliśmy też dwa statki, a znaczną część planety nadal kontrolują Argolianie.
-2 Gerdel

Zajęto pozycje w Klarh, zbiegłe niszczyciele dołączyły do wojsk na orbicie. ES są na miejscu.
avatar
AdDur

Liczba postów : 1474
Join date : 03/03/2014
Age : 23
Skąd : M(h)roczna Wieża

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Rozkazy

Pisanie by AdDur on Pią Wrz 12, 2014 10:13 am

Tura 24

Na Asterion przekazano transmisję po czym planeta skapitulowała.
avatar
AdDur

Liczba postów : 1474
Join date : 03/03/2014
Age : 23
Skąd : M(h)roczna Wieża

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Rozkazy

Pisanie by Richtus on Pią Wrz 12, 2014 10:41 am

Tura 24
Nasze siły inwazyjne mają dopilnować rozbrojenia lokalnych oddziałów wojsk naziemnych Argolian, po czym obsadzić największe ośrodki miejskie, obiekty wojskowe i ewentualne instalacje przemysłu kosmicznego. Strategicznie ważne obiekty zaminować. Nie chcemy kłopotów z cywilami - przekazujemy lokalnym władzom, że nie mamy zamiaru prowadzić jakichkolwiek represji, czy też rekwizycji. Ubolewamy nad tym, że agresywna polityka Hegemona doprowadziła nasze rasy do konfliktu i jesteśmy gotowi współdziałać z lokalnymi władzami, wierząc że obie strony chciałyby uniknąć dalszych strat po obu stronach i zminimalizować skalę zniszczeń. Jeśli nasze siły na Asterion nie będą nękane przez działania partyzanckie, to nasza okupacja utrzyma swój łagodny charakter, nie będziemy zmuszać lokalnej ludności do pracy na rzecz Chanatu i będziemy współdziałać z Argolianami w kwestii usuwania i odbudowy zniszczeń. Wierzymy, że Asteriończycy wykażą się rozsądkiem i nie będą prowokować naszych żołnierzy do zmiany ich pokojowego nastawienia.
avatar
Richtus

Liczba postów : 235
Join date : 02/03/2014
Age : 25

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Rozkazy

Pisanie by AdDur on Pią Wrz 12, 2014 11:42 am

Tura 24

Asteriończycy nie stawiają oporu a planeta została zajęta.
avatar
AdDur

Liczba postów : 1474
Join date : 03/03/2014
Age : 23
Skąd : M(h)roczna Wieża

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Rozkazy

Pisanie by Richtus on Pon Wrz 15, 2014 10:55 pm

Tura 25
Wróg odrzucił nasze propozycje pokojowe. Chcielibyśmy dać Argolianom szansę zachowania twarzy, jednak ci prowokują nas do kontynuowania ofensywy.
Zadania dla naszej floty:
- 1. Armada Chanatu w Klarh
101. Grupa Uderzeniowa: 4x Voger, 1x Barsud
201. Grupa Myśliwska: 1x Newell (7x Erbar + 8x Lige)
1. Grupa Pomocnicza: 1x Venhilde En
-2. Armada Chanatu w Klarh
102. Grupa Uderzeniowa: 4x Voger
202. Grupa Myśliwska: 2x Newell (14x Erbar + 16x Lige)

Siły w Klarh mają za zadanie dalsze blokowanie Argolian. Odcięcie floty wroga jest nam na rękę. Jeśli ES przyślą posiłki i spróbują ataku, to wspomagamy to uderzenie.

-3. Armada Chanatu w Tander
103. Grupa Uderzeniowa: 4x Voger, 2x Gorgbar, 1x Vingil
203. Grupa Myśliwska: 1x Newell (7x Erbar + 8x Lige)
- 2. Grupa Bojowa: 1x Voger w Tander

Siły okupujące Tander mają ustawić się przy węźle prowadzącym na północ, w głąb terytorium wroga i rozbijać ewentualne kontrnatarcia.


- 5. Grupa Bojowa: 3x Renhilde En II na zachód od Akhor
- 6. Grupa Bojowa: 1x Gorgbar, 3x Voger w Akhor
- 3. Grupa Desantowa: 10x Gerdel w Pelish

5. Grupa Bojowa kontynuuje zwiad w kierunku zachodnim. Według naszej wiedzy ma się tam znajdować bogata kolonia Argolian. Sprawdzamy czy są tam wrogie okręty. Jeśli nie stwierdzimy obecności statków bojowych wroga w tamtym rejonie, to 3. Grupa Desantowa dokonuje inwazji na kolonię o wartości 3 na zachód od Akhor (nasi kartografowie nadają systemowi nazwę Leto*) przy wsparciu kanonierek 5. Grupy. Staramy się wykorzystać doświadczenia pozyskane na Tander. Podobnie jak w tamtym przypadku składamy propozycję kapitulacji pod groźbą ostrzału orbitalnego i deklarujemy, że naszym celem nie jest wyrządzanie szkód ludności cywilnej, a jedynie obsadzenie strategicznych punktów i zmuszenie Hegemona do poważnego potraktowania naszych propozycji pokojowych.
W tym czasie 6. Grupa Bojowa zabezpiecza Akhor na wypadek ataku od wschodu.

//*Muszę ogarnąć kwestię aktualnej mapki w najbliższym czasie.
avatar
Richtus

Liczba postów : 235
Join date : 02/03/2014
Age : 25

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Rozkazy

Pisanie by Sponsored content


Sponsored content


Powrót do góry Go down

Strona 1 z 3 1, 2, 3  Next

Powrót do góry


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach