Sprawy dotyczące sesji

Go down

Sprawy dotyczące sesji

Pisanie by Faust on Sob Lis 25, 2017 9:01 am

Faust napisał:
Królestwa na głównym kontynencie tłukły się ze sobą od najdawniejszych czasów. Są już tak wyniszczone, że ledwo mogą się wyżywić, a nadal mają ze sobą niezałatwione sprawy. No i jeszcze oczywiście są szaleńcy, inne rasy, nieumarli, demony, inne plany, pełny pantheon bogów i reszta tego cholerstwa.

Dlatego gdy ktoś odkrył nowe ziemie, wszyscy odetchnęli z ulgą. Zaczęła się ERA EKSPLORACJI.

Teraz cała zubożała szlachta, która nie miała ziemi, mogła zdobyć nową.
Teraz wszyscy poszukiwacze przygód mogli się wyszumieć poza granicami.
Teraz każdy fanatyk i kaznodzieja mógł misjonarzyć po swojemu na nowych ziemiach i nie tworzyć herezji w królestwach.
No i teraz każdy bez roboty lub biedny miał teraz coś do roboty i na chleb, więc nie zostawał rozbójnikiem

Wszyscy odetchnęli z ulgą.

***

Jesteście na prostej krypie trójmasztowej o nazwie Nowa Nadzieja. Nic to nie znaczy, bo Nowych Nadziej jest jak much w stodole. I też żadna z nich nie wróciła z sukcesem. No ale mniejsza.

Krypa obsługiwana jest przez przeciętnych żeglarzy, którzy ostatnim fartem zaciągnęli się na łajbę zamiast na galery (jako napęd). Pod pokładem jest kilkadziesiąt osadników, kobiet oraz surowców, by założyć nową osadę. Karawela była dowodzona przez szlachcica, który pragnął zająć jakąś wysepkę, zasiedlić ją, a potem odbudować swój majątek, którym jak na razie w całości jest ta pływająca skorupa.

Cel? Przeżyć, zdobyć nowy świat, zasiedlić, wzbogacić się.

Wasz cel? A to różnie, ale najprawdopodobniej przygoda lub ucieczka przed prawem.

***

System: Storytelling z elementami RPG opartymi na Neuroshimie

Mechanika:

Atrybuty:
Każdy ma 65 pkt na statystyki: Budowa, Zręczność, Charakter, Spryt, Percepcja. Myślę, że nie trzeba ich wyjaśniać. Im więcej tym lepiej. Maksymalnie 20, minimalnie 8. To właśnie to będzie testowane przy wyzwaniach.

Profesja:
Każdy jakoś zarabiał na chleb. Tutaj możecie napisać czym się zajmowaliście, co pozwoli zdawać automatycznie testy związane z tą profesją plus pozwoli na pozyskanie unikatowej umiejętności z profesji. Np. Treser zwierząt będzie mógł sobie wymyślić możliwość oswojenia zwierząt, albo przynajmniej nie zwracania ich uwagi, albo Gladiator posiądzie umiejętność podstawowego obsługiwania każdej broni białej, czy to topora, miecza, ławki czy łyżeczki.

Umiejętności
65 pkt na umiejętności. Umiejętności takie jak w neuroshmie. Brak pakietów. Rozdawanie pkt tak jak w neuroshimie, czyli 1 poziom za 3 pkt, a każdy następny za cenę równą poziomowi, na który chcemy wskoczyć. Czyli z 1 poziomu na 2 kosztuje 2 pkt, z 2 na 3 kosztuje 3 pkt itd. I trzeba tak jechać stopniowo. Nie można np. wejść z 1 poziomu na 4 za 4 pkt.

Umiejętności będą zmniejszać trudność testu Atrybutów

Potrzeba umiejętności by walczyć bronią. Np. by walczyć mieczem, trzeba kupić umiejętność walki mieczem i to konkretnym jak np: mieczem długim lub dwuręcznym.

Przykładowe umiejętności:
Kradzież kieszonkowa, Otwieranie zamków, Pływanie, Rzucanie, Kusza, Łuk, Zastraszanie, Dyplomacja, Blefowanie, Spostrzeganie Emocji (aka Wykrycie pobudek aka Wykrycie kłamstwa, oszustwa), Odporność na ból, Powożenie, Zielarstwo, Kowalstwo, Rzeźbiarstwo, Granie na instrumencie, Skradanie się, Ukrywanie się, Nasłuchiwanie, Wypatrywanie.

Atutu/Sztucka
Prawie darmowa niestopniowa umiejętność podobna do tej z profesji, ale może być dowolna. Np: sikierezada: jak rzucasz siekierami, to zawsze się wbiją ostrzem.
Atut/Sztuczka musi być oparta odpowiednim współczynnikiem i umiejętnością. Np. powyższą siekierezadę nie dopuszczę, jeśli postać w ogóle nie umie rzucać i ma niską Zręczność.
Można wybrać tylko jedną sztuczkę/atut.

Historia postaci (opcjonalne)
Jeśli historia będzie dobra, to możliwe jest zdobycie bonusów. Można też zupełnie ją olać i opierać się tylko na tym, co dała mechanika. Nie gwarantuje, że każda historia coś dostanie. Subiektywnie ją ocenie, czy zasługuje na bonus, czy też nie. Więc jeśli piszesz ją tylko dla bonusu, to prawdopodobnie będzie to widać i bonusu nie będzie.

Karta Postaci:
Kod:

[color=orange][b]Imię postaci:[/b][/color]

[color=orange][b]Atrybuty:[/b][/color]
Zręczność:
Budowa:
Percepcja:
Charakter:
Spryt:

[color=orange][b]Profesja[/b][/color]
Nazwa i opis
[color=orange][b]Cecha z profesji[/b][/color]
[u]Nazwa[/u] -  i jej opis

[color=orange][b]Umiejętności[/b][/color]
Umiejętność nr 1:
Umiejętność nr 2:
itd

[color=orange][b]Atut/sztuczka[/b][/color]
[u]Nazwa sztuczki[/u] - opis

[color=orange][b]Historia postaci:[/b][/color]

***

W razie czego proszę zadawać pytania.

Xelacient napisał:
Zakup pojedynczej umiejętności:
Zakup nowej umiejętności: 200 PD
Rozwój umiejętności na 2: 60 PD
Rozwój umiejętności na 3: 90 PD
Rozwój umiejętności na 4: 200 PD
Rozwój umiejętności na 5: 250 PD
Rozwój umiejętności na 6: 300 PD
Rozwój umiejętności na 7: 350 PD
Rozwój umiejętności na 8: 800 PD
Rozwój umiejętności na 9: 900 PD
Rozwój umiejętności na 10: 1000 PD
Rozwój umiejętności na 11: 1100 PD
Rozwój umiejętności na 12: 2400 PD
powyżej 12: nowy poziom razy 200

Zakup Współczynników:
Rozwój współczynnika na 6: 600 PD
Rozwój współczynnika na 7: 700 PD
Rozwój współczynnika na 8: 800 PD
Rozwój współczynnika na 9: 900 PD
Rozwój współczynnika na 10: 1000 PD
Rozwój współczynnika na 11: 1100 PD
Rozwój współczynnika na 12: 1200 PD
Rozwój współczynnika na 13: 1300 PD
Rozwój współczynnika na 14: 1400 PD
Rozwój współczynnika na 15: 1500 PD
Rozwój współczynnika na 16: 3200 PD
Rozwój współczynnika na 17: 3400 PD
Rozwój współczynnika na 18: 3600 PD
Rozwój współczynnika na 19: 3800 PD
Rozwój współczynnika na 20: 6000 PD
powyżej 20: nowy poziom razy 300

Dowolna sztuczka: 200 PD
avatar
Faust

Liczba postów : 46
Join date : 17/05/2015

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Sprawy dotyczące sesji

Pisanie by Faust on Sob Lis 25, 2017 9:02 am

Skrzynek napisał:
Na razie nie przygotowałem jeszcze postaci, ale za to wybrałem z grubsza sztuczki które zależnie od focusu (bardziej skupić się na surwiwalu, czy na walce?) pasowałyby do postaci.

I naprawdę byłbym zainteresowany połączeniem części tych surwiwalowych umiejek w jedno, TYM BARDZIEJ jeśli wymagasz od nas byśmy dla każdego rodzaju broni mieli inną umiejkę (miecze, topory i buławy, noże, broń drzewcowa). Moim zdaniem lepiej byłoby to załatwić osobnymi sztuczkami dającymi ci jakąś specjalizację w danej broni (tak jak to jest w podstawce).

No, ale czas na listę:
Aramis (ręczna +5),  Bieg w ciszy (kondycja +3), Ciszej niż cień (skradanie +6), Dłuższy strzeł (łuk +9), Dobywanie (ręczna +5), Dom na Plecach (kondycja +4), Doświadczony (kondycja +5), Głaz (przygotowanie pułapki +3), Leśny Diabeł (ukrywanie się +5, łowiectwo +2), Nożownik (ręczna +5), Mistrz Włóczni (ręczna +6), Odporny na pogodę (znajomość terenu +4), Padnij/powstań (-), pitbull (czujność +3) Rozróba (bijatyka+6), samuraj (ręczna +3), szachista(ręczna lub bijatyka +4), szybki bill(-), szosty zmysł (czujność 7),  szybkie strzelanie (łuk +4), Taran (ręczna +4), wyczucie zmian pogody (znajomość terenu +2), wyrabianie strzał lub bełtów (łuk +2), Żelazne racje (łowiectwo +2).

Jeśli któreś z nich byłyby kompletnie bezużyteczne, miło byłoby wiedzieć zawczasu. Np czy dobywanie broni ma znaczenie, jeśli nie wiem czy w ogóle liczyłbyś segmenty podczas walki?

Faust napisał:
No to poniżej podane przez Ciebie sztuczki moją interpretacją, czy się przydadzą, czy nie.

Poza tym zasady są jakie są i już takie na razie zostaną.

Dobra, to poniżej lista. Sztuczki obecne poniżej oznaczają że da się z nich skorzystać sensownie w sesji. Nie uwzględnienie sztuczki poniżej oznacza, że są bezużyteczne lub ich zaimplementowanie będzie zbyt trudne dla forumowego rpg lub po prostu fabularnie nie będzie okazji na nie, lub są zastąpione przez atrybuty/umiejętności.

Pamiętaj, że chociaż Sztuczki poniżej mogą być uwzględnione w sesji, to nie muszą, bo po prostu nie będzie okazji, nie będziecie z nich korzystać z własnej woli lub wiele innych. Samo wzięcie sztuczki nie sprawi, że się przyda. To wy musicie tak się obchodzić ze światem, by wam się ustawiał pod sztuczkę.

Aramis (ręczna +5)
Ciszej niż cień (skradanie +6)
Doświadczony (kondycja +5)
Głaz (przygotowanie pułapki +3)
Leśny Diabeł (ukrywanie się +5, łowiectwo +2)
Nożownik (ręczna +5)
Mistrz Włóczni (ręczna +6)
Odporny na pogodę (znajomość terenu +4)
Padnij/powstań (-)
pitbull (czujność +3)
Rozróba (bijatyka+6)
samuraj (ręczna +3)
szybkie strzelanie (łuk +4)
wyczucie zmian pogody (znajomość terenu +2)
wyrabianie strzał lub bełtów (łuk +2),
Żelazne racje (łowiectwo +2)

Podkreśliłem sztuczki, które ja osobiście uważam za przydatne w mojej sesji.
avatar
Faust

Liczba postów : 46
Join date : 17/05/2015

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Sprawy dotyczące sesji

Pisanie by Skrzynek on Pon Lis 27, 2017 9:34 pm

Szyszak, załóż konto na Discordzie, jeśli jeszcze go nie masz, i dodaj nas do znajomych.
Ja to Skrzynek#1484, Xel to Xelacient#2251, a Faust to TOSIEK@7221

Mamy tam grupową konwersację, do której cię dodamy, i będziemy tego używać do komunikacji OOC, bo sam nie wiem co gorsze - ten shoutbox, czy wizja rozmawiania za pomocą postów.
avatar
Skrzynek

Liczba postów : 16
Join date : 25/11/2017

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Sprawy dotyczące sesji

Pisanie by Sponsored content


Sponsored content


Powrót do góry Go down

Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach