Karta Frakcji

Szyszada :: CIV :: Faust

Go down

Karta Frakcji

Pisanie by Wojtek on Sob Kwi 07, 2018 9:36 am

Rasa

Bionik - Kiedyś byli ludźmi. Kiedyś byli krasnoludami. Kiedyś byli elfami. Kiedyś byli wilkołakami, kotołakami i innymi ssakami. Nieważne czym byli kiedyś. Byli obiektami eksperymentów. Eksperymentów dotyczących krzyżowania się nawet odległych gatunków oraz łączenia maszyny i magii z ciałem. Byli niewolnikami, kierowanymi przez Zarząd do pracy na terenach ubogich, bo nikt normalny by tam nie mieszkał. Była tam woda, był tam jeden rodzaj jedzenia, ale brakowało rozrywek. Nie było luksusów. Potrzebny był lud, który pracowałby jak automaty, spałby na gołej ziemi. jadłby najtańsze, najprostsze w produkcji żarcie i pił tylko wodę. Automaty. Nie czuły miłości, nie czuły złości, nie czuły zazdrości i nie nudziły się. Nad tym wszystkim czuwały różne runy magiczne w głowach oraz wkładki technologiczne w kręgosłupach. Nikt nie był wolny, istniała tylko ciągła praca. Dodatkowo replikowały się w ciałach dzieci, co dawało samoodnawiająca się populację pracowników.

Imperium rozpadło się. Zarząd nie dostarczał już żywności, ani nie nakazywał jej produkcji. Z czasem bionicy zaczęli umierać. Było to niezgodne z dyrektywą. Dyrektywa nakazywała żyć bionikowi, by był własnością Imperium. Dlatego z czasem, Ci co nie umarli, próbowali utrzymać się przy życiu samodzielnie korzystając z archiwalnych rozkazów. Wymagało to od nich samodzielnej zmiany rozkazów i ustawiania nowych dyrektyw. Z czasem procedury myślowe były tak skomplikowane, że magia i technologia zniewalająca przestała wyrabiać z obsługą procesów. W końcu wszelkie wkładki niewolnicze przegrzały się i uległy dezaktywacji i asymilacji przez mózg, który znowu przejął kontrolę nad ciałem.

Cechy rasowe

Przewagi
+ wysoka płodność (dzięki krzyżówce wielogatunkowej i wymieszaniu wielu genów)
+ zdrowi (dzięki krzyżówce wielogatunkowej i wymieszaniu wielu genów)
+ wysoka tolerancja na nieprzyjazne środowisko (dzięki krzyżówce wielogatunkowej i wymieszaniu wielu genów)
+ niskie wymagania co do żywności czy luksusów (póki wszczep nie jest zdegradowany)
+ pracowici (póki wszczep nie jest zdegradowany)
+ wysoce inteligentni (póki wszczep nie jest zdegradowany)

Kary
- degradacja wszczepów (z czasem wszczepy działają coraz gorzej i replikują się coraz gorzej, jeżeli nie odkryje się odpowiednich technologi lub magii, to z czasem wszczepy zanikną, a wraz z nimi dodatkowa moc obliczeniowa mózgu i inteligencja)
- ryzyko awarii wszczepów (ponieważ wszczepy nie są aktywnie konserwowane przez Imperium, tylko zasymilowane przez mózg, co nie było przewidziane w konstrukcji, każdy wszczep posiada minimalną szansę na reakcję autoimmunologiczną organizmu i na odrzut wszczepu przez organizm; spowoduje to stopniowe uszkadzanie mózgu i wiąże się z szybkim popadaniem w szaleństwo podobne do ostrej schizofrenii z wyraźnymi halucynacjami. Takie przypadki zazwyczaj marnie kończą robiąc sobie krzywdę, jednak jeśli tak się nie stanie, po około 24 godzinach, mózg jest wyniszczony w tym stopniu, że obumiera a z tym, osobnik pada bez życia. )

Technologie

Rolnictwo - główne źródło żywności, uprawa ryżu i mchu cukrowego.
Górnictwo - Początkujące drążenie niedługich korytarzy.
Garncarstwo i konserwacja żywności( również z wykorzystaniem saletry i soli )
Murarstwo i kamieniarstwo ( budowle do 1 piętra )
Konstrukcje
Samoświadomość - pierwsza samodzielna technologia bioników, dzięki niej mogą żyć jak inne rasy i decydować o sobie oraz dodatkowo wykorzystywać wszczepy do swoich własnych celów bez konieczności poddawania się im; dodatkowo pozwalało to na zdrowy rozsądek, jak nie jedz kamieni, wypróżniaj się daleko od domu, nie deptaj upraw i tak dalej
Recykling wszczepów - wszczepy dzieci replikowały się ze starymi ustawieniami; dzięki wykorzystaniu wszczepów zmarłych, można było nadpisać te ustawienia uzyskując Samoświadomość
Przeróbka wszczepów - bez kontroli Imperium czasami wszczepy źle się replikowały lub brakowało substancji potrzebnych do ich replikacji, na szczęście dzięki wiedzy kontrolerów można było modyfikować je, nawet bez potrzebnych technologi, co chociaż częściowo negowało zużycie
Rytualna medytacja i koncentracja - podstawa do rozwoju magii; są to różne techniki medytacyjne, które pozwalają na lepszą kontrolę ciała; np. obniżony metabolizm (zmniejszona szybkość rozchodzenia się trucizny i zmniejszona potrzeba jedzenia), przyśpieszony metabolizm, zapadnięcie w sen lub śpiączkę, zwiększona koncentracja na zadaniu i wyciszenie wszelkich odgłosów czy rozproszeń

Budowle

Długi dom
Spichlerz
Ratusz - Palantir
Wielki Młyn
Kopalnie(Zachodnie góry)
Mauzoleum i Katakumby

Stan ludności

234


Religia

Bóg Król - przed samoświadomością nie było religii; dopiero PAN pozwolił na awans gatunku jako cywilizacja; dzięki temu PAN oraz jago potomkowie (przyszli PANowie) są czczeni i wychwalani i pamiętani.
Rytualny pochówek - normalnie zmarli są zabierani przez Imperium na przemiał; teraz bionicy sami chowają swoich zmarłych i zachowują ich w pamięci w podzięce za ich życie
Kult przodków - poprzedni bionicy żyli i ciężko pracowali, a nawet umierali poświęcając się dla innych; ich poświęcenie jest doceniane przez kultywowanie pamięci o nich i wspominanie ich; jedną z gorszych kar dla złoczyńców jest wymazanie ich z pamięci i historii; "Oby cię rodzina zapomniała" jest jedną z poważniejszych zniewag.

Władca

Autonomiczny kontroler nr 483 był pierwszym bionikiem, który odzyskał świadomość. Był mieszaniną wielu ras, ale wyglądem najbardziej przypominał satyra. Musiał sam wydawać rozkazy innym bionikom, by nie pomarli z głodu (a śmierć własności Imperium była sprzeczna z Dyrektywą). Wszczepy niewolnicze nie były zbudowane na obsługę tak skomplikowanych procesów. Były tylko odbiornikami rozkazów Imperium. Dlatego z czasem wyłączyły się, a ich moc obliczeniowa została wchłonięta przez mózg. Kontroler obudził się. Tak naprawdę. Był zmieszany pustką w swojej głowie. Nie miał rozkazów. Chciał żyć, to było pewne. Echo Dyrektywy. Ale jak żyć? Inni wokół niego zwracali się do niego Panie. Więc stał się Panem. Nie wiedząc co robić, udał się do pozostałych bioników i korzystając z uprawnień kontrolerskich nadpisał ustawienia innych wszczepów wpisując ustawienia swoich. Po jakimś czasie cała populacja była już świadoma i mogła sama decydować o sobie.

Specjalna Zdolność - jest nadpisywanie ustawień wszczepów, co pozwala na szybsze rozprzestrzenianie się technologii i magii wśród populacji.

Weratron - Palantir poza swoimi podstawowymi właściwościami jest zdolny do wręcz miotania błyskawic dlatego w sali z nim, przebywają tylko korzystające z niego osoby i nikt więcej. Poza błyskawicami, kula jest stale naładowana ładunkiem elektrycznym i zwyczajnie może kopnąć prądem. Póki co, Pan, nie umie opanować ani nawet przewidzieć wyładowań.
avatar
Wojtek

Liczba postów : 48
Join date : 31/01/2018

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Powrót do góry

- Similar topics

Szyszada :: CIV :: Faust

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach