Karta Frakcji

Szyszada :: CIV :: Kastyl

Go down

Karta Frakcji

Pisanie by Wojtek on Pon Kwi 09, 2018 8:56 am

Rasa

Arachni - Inteligentna, jajorodna, insektoidalna rasa o odwłoku pająka i wydłużonym skierowanym w górę tułowiu. Mają 3 pary nóg wychodzące z początku odwłoka, oraz 2 pary rąk zakończonych małymi pazurami oraz przylegającymi do rzeczy włoskami. Daje im to małe możliwości naturalnej obrony oraz zdolności manipulacji przedmiotami. Nie posiadają dłoni, co utrudnia wykorzystywanie narzędzi. Są wszystkożerne, jednak preferują pokarmy na bazie organizmów zwierzęcych.
Mają wysoko rozwinięte umiejętności psioniczne, porozumiewają się wyłącznie za jej pomocą. Rasa jest wysoko zhierarchizowana, robotnice/robotnicy są najniższą kastą, mają ograniczoną samoświadomość, żadna z robotnic nie zna pojęcia ja, dla nich najważniejszy jest rój. Zostawione same sobie będą poszukiwały drogi powrotnej do roju. Są na tyle niezależne, że są w stanie wykonywać raz zadany rozkaz Alfy lub Omegi, bez potrzeby ciągłego nadzoru.
Drugą kastą są wojownicy, obecnie niemal nieistniejąca kasta. Mają więcej samoświadomości, jednak nadal są utrzymywane w ryzach przez wyższe kasty. Z wyglądu niewiele różnią się od robotnic, są nieznacznie więksi, silniejsi oraz mają grubsze futro pokrywające ich ciało, dające minimalnie większą ochronę niż u robotnic, jak również większe i twardsze pazury. Ich ręce jednak są mniej zdolne do manipulacji przedmiotami. Pozostawieni sami sobie, będą poszukiwać drogi powrotnej do roju, atakując każde zagrożenie.
Kolejną kastą są Alfy. Jedna alfa przypada na 50-100 robotnic/wojowników, jednak ich zdolności psioniczne pozwalają na kontrolę większej ilości podwładnych. Różnią się wielkością, ich ciała są minimalnie mniejsze od ciał robotnic, jednak górna cześć tułowia jest nieco większa. Mają też znacznie twardsze futro i są silniejsze od robotnic, jednak słabsze od wojowników. Są całkowicie samoświadome i mogą samodzielnie kierować dużą grupą robotników i wojowników, jednak nadal są całkowicie posłuszne Omedze. Mają najlepszą zdolność manipulacji rękoma, jak również potrafią w małym stopniu modyfikować genom jajek.
Ostatnią kastą jest Omega. Zawsze istnieje tylko jedna Omega w roju, ewoluuje ona z najsilniejszej psionicznie Alfy. W procesie ewolucji/przemiany zwiększają się umiejętności psioniczne, ciało się wzmacnia. Wyglądem zewnętrznym jednak nadal nie odróżnia się znacząco od pozostałych kast. Posiada zdolność replikacji oraz analizy informacji genetycznej innych gatunków, odszukania odpowiednich segmentów genomu oraz świadomą manipulację genomu nowego pokolenia Annani w celu uzyskania pożądanych zmian w fenotypie.
Ich główną technologi, jest psionika oraz zmiany genetyczne, potrafią też tworzyć struktury za pomocą sieci i kopać w ziemi, jak również stawiać niewielkie budowle z gliny zmieszanej z siecią. Nie znają jednak technik obróbki metalu.
Każdy członek Roju jest w stanie złożyć jajo, główną metodą różnorodności genetycznej jest manipulacja genomem danego jaja. Wojownicy nie mają możliwości składania jaj. Jeśli jajo złoży robotnica, samoistnie zazwyczaj wykluje się robotnica, będąca mniej lu bardziej podobną kopią robotnicy składającej jajo. Samoistnie jest możliwość wyklucia się wojownika (będzie on jednak słabszy od modyfikowanych wojowników) lub Alfy (minimalna możliwość, słaniskie możliwości psioniczne takiego osobnika), co przy całkowitej anihilacji wszystkich Alf oraz Omegi daje małą szanse na przetrwanie oraz dalszy rozwój Roju.

Na pustkowia pierwsi Arahni zostali wysłani jako mała część ogromnego roju. Ich zadaniem na początku było odnalezienie nowych informacji genetycznych, jak również nowych terenów. Ten odłam roju był stanowczo słabszy od głównego roju, prostszy. Z czasem jednak Alfy z główego roju przestały przybywać, aby przekazać informacje, połączenie psioniczne zostało również przerwane, co zaowocowało ewolucją pierwszej Omegi. Przyczyną mogło być albo eksterminacja większości Alf w głównym roju, lub też zerwanie przyczółków, które miały na celu podtrzymywanie połączenia psionicznego, albo nadmierna ewolucja głównego roju, która spowodowała utratę zdolności psionicznych lub ich znaczącą zmianę. Dla Omegi nie mało to znaczenia. Obecnie byli sami. Stali się odrębnym rojem. Rozwój i przetrwanie Roju stanęła na ich barkach. Reszta Alf bezsprzecznie zaakceptowała istniejącą sytuację, wszyscy rozpoczęli pracę.

Cechy rasowe

Przewagi
+ Psionika - pozwala na porozumiewanie się między członkami roju w dużej odległości, zależnej od siły psychicznej poszczególnych osobników. (Omega>Alfa>wojownicy>robotnicy)
+ Manipulacja genomem - główna gałąź technologiczna Arachni. Mutacja polega na modyfikowaniu genów Arachni o geny pobrane z innych istot czy roślin. Omega i Alfy są w stanie mutować zarówno jaja jak i siebie samych, zawijając się w kokon na kilka dni(zależne od trudności mutacji). Robotnice i Wojownicy także posiadają zdolność mutacji przy pobieraniu materiału innej istoty. Mutacja ta jest jednak losowa a opcja ta jest wykorzystywana jako zawór bezpieczeństwa, gdyby Omega padła a Alf albo zostało by kilka na krzyż albo żadna. Pozwala to dostosować się szybko do warunków a także daje szansę na wyłonienie nowych Alf. Niesie to jednak ryzyko osłabienia a nawet śmierci osobników.
+ naturalny pancerz i broń - Każdy członek Arachni ma naturalny pancerz, w postaci gęstego futra, jak również podstawową broń, jaką są pojedyncze pazury na rękach i nogach.
+ Świadomość roju - Arachni są stale w kontakcie psionicznym. Informacje są niemal natychmiastowo przekazywane dalej. Skutkuje to jednak mocno zhierarchizowanym społeczeństwem, a przerwanie łańcucha hierarchii powoduje rozpad roju oraz niemożliwość wykonywania skomplikowanych prac. (podstawowe funkcje życiowe, jak jedzenie i sen, są autonomiczne dla każdego członka roju)
+ Możliwość poruszania się w 3 wymiarach, za pomocą przylegających do powierzchni rąk i nóg, jak również za pomocą korzystania z sieci i konstrukcji zbudowanych za jej pomocą.

Kary
- Brak możliwości precyzyjnej manipulacji małymi przedmiotami (do czasu ewolucji rąk)
- Brak wiedzy i możliwości rozwoju technologii metalurgicznych, zaawansowanych technologii budowli, zaawansowanych technologii inżynieryjnych, brak możliwości używania narzędzi. ( Aby to uzyskać, potrzebna jest ewolucja lepszych rąk)
- Robotnice oraz wojownicy zostawieni sami sobie nie są w stanie podejmować żadnych zorganizowanych działań.
- Przewrotność genów - Podczas mutacji zawsze istnieje mała szansa na to, że poza pożądanym efektem, wystąpi także losowa dodatkowa mutacja.
- Mroczne Stwory - Arachni żyją głównie w kopcach i podziemnych tunelach to też światło dzienne razi je i osłabia ich wzrok. Je jest to w żaden sposób bolesne, jednak wyraźnie nieprzyjemne i na tyle uciążliwe, że każdy osobnik woli być aktywny w nocy niż za dnia. W świetle dziennym wzrok Arachni jest jak przy wadzie -2. Jednakowo jest to rekompensowane pod ziemią. Arachni świetnie widzą w ciemności, nawet w kompletnych ciemnościach. Dodatkowo włosy na ich ciele, służą jako naturalny radar i bez problemu wyłapują ruchy powietrza.

Technologie

- Uprawa
- Hodowla
- Budownictwo gliniane (kopce stworzone z gliny i śliny/sieci)
- Modyfikacja genetyczna (odbywa się ona za pomocą psioniki oraz wykorzystaniu hormonów i enzymów)
- Psionika (Komunikacja, zmiany i odczytywanie genomu)
- Budowa jam i korytarzy podziemnych

Budowle

Kopiec z Palantirem
Jama hodowlana

Stan ludności

430

Władca

Omega - Przemienił się niedawno, wskutek utraty kontaktu z głównym rojem. Brak informacji na temat przyczyn utraty kontaktu. W związku z przemianą, jego umiejętności psioniczne zwiększyły się, teraz swoim wzrokiem jest w stanie objąć cała populację Arachni. W przeszłości jego zadaniem była kontrola nad grupą robotników, zajmujących się opieką nad jajami oraz modyfikacje genetyczne nowo powstałych robotników i wojowników, stąd też ma największą wiedzę na temat informacji genetycznych już istniejących w genomie Arachni.

Specjalne Zdolności:
- Umiejętność analizy i kopiowania wybranych segmentów genomu innych ras/organizmów oraz adaptacja ich do genomu Arachni aby otrzymać wybrane zmiany fenotypowe.
- Umiejętności psioniczne pozwalające na kontrolę i kontakt z każdym przedstawicielem rasy Arachni, głównie wykorzystywany do kontaktu z Alfami, pozostawiając bezpośrednią kontrolę nad robotnicami i wojownikami im.

Lolth - Palantir zdaje się walczyć ze światłem tak więc nad kopcem, na polu o promieniu kilometra wiszą gęste, czarne chmury, blokujące jakikolwiek dostęp do słońca. Jedyna widoczność jest tam jedynie spowodowana promieniami słonecznymi, docierającymi z granic chmur.

Mutacje

Pazur
Wielokrotne odnóża przyczepne
Sieć (gruczoł w odwłoku)
Futro
avatar
Wojtek

Liczba postów : 39
Join date : 31/01/2018

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Powrót do góry

- Similar topics

Szyszada :: CIV :: Kastyl

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach